Összes oldalmegjelenítés

2013. november 15., péntek

Évika almáspitéje

Be kell vallanom, nem szerettem az almás pitét ezidáig, de megkértek csináljak, így egy kicsit a magam ízlésésre zserbósítottam, vagyis tettem a töltelék alá egy kis baracklekvárt amire szórtam egy kis darált diót, erre jött az almapüré citromhéjjal összefőzve és kis fahéjas cukorral bolondítva, az angolokat meghódítottam, na persze a gulyás is bejött nekik annyira, hogy nem is volt időm lefotózni.
Most látom , hogy sikerült egy mikszáthy körmondatot írnom, hiába ha kajáról van szó, nem akad el a penna.

Almáspite 



Hozzávalók:

a tésztához:
40dkg liszt
1csomag sütőpor
10dkg cukor
1 egész tojás
20dkg margarin vagy vaj
4 evőkanál tejföl

A töltelék alá : barack lekvár és daráltdió ( egy kanál cukorral keverve )

Töltelék:
2kg alma reszelve és egy citrom héjával megpárolva
( a levét gondosan le kell szűrni, mert az eláztatná a tésztát )
6 evőkanál cukor
fahéj ízlés szerint és citromhéj

A tetejére vanilliás cukor

Elkészítése 

Nagyon egyszerű, de az előkészületek, almareszelés, diódarálás elég idő igényes.
A hozzávalókat összedolgozzuk, 2 cipót formálunk, a nagyobbikat alulra kinyújtjuk a kivajazott sütőpapírra,
erre jön  a lekvár, majd a darált dió , almaszósz és betakarjuk a kinyújtott tészta másik felével.

Előmelegített sütőben 40 percig sütjük, 180 fokon.

Jó étvágyat kívánok!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése