Összes oldalmegjelenítés

2020. november 20., péntek

Papanasi ( romàn túrófànk)

 

Mutatós a tànyéron és nagyon finom. 
Ha, egyszer kóstoltad, sosem felejted. 
Vendégvàró finomsàgnak is tökéletes egy csésze finom tea vagy akàr egy pohàrka félédes fehér bor mellé, baràti beszélgetésekhez. (ami lehet online is.) 

Most mi is ilyen online beszélgetésre készülünk, még dress code is van 😉, az Angliàban élő baràtaimmal. 
Angitől kaptam a receptet, így jobban àt tudom érezni az egészet, mert Ő is ezt  készít ma a lànyoknak. 
Szingli baràtnőimnek is tökéletes, mivel én is egyedül vagyok Milàval a kutyusommal, így csak kis adagot készítettem. 
Mindössze 3 db lett a lenti adagból, szóval, ha többen vagytok mehet a szorzàs. 😉


Hozzàvalók:
15 dkg àttört túró
8 dkg liszt 
1 egész tojàs
1/2 csapott TK=teàs kanàl sütőpor, 
Csipet szódabikarbóna, 
Csipet só, 
1/2 citrom reszelt héja

A végén a tàlalàshoz
Vaníliáscukor
Tejföl
Àfonya v màlna lekvàr

Elkészítése:
A túrót egy villàval összetöröm, 
hozzáadom a tojást és egy csipet sót, valamint a reszelt citrom héjàt,amivel jól àtkeverem. 
A lisztet kimérem, belekeverem a sütőport és a szódabikarbónàt, ezzel is àtkeverem, majd gombócokat formàlok a lisztes kezemmel , aminek a közepébe egy mélyedést, lyukat készítek. 
Kisebb gombócokat is formàlok mindegyik tetejére. 
Bő forró olajban kb 5 perc alatt készre sütök, félidőben megfordítva. 

Tejföllel , vaníliás cukorral és àfonya dzsemmel tàlalom. 

Ui. Én a fànkba nem szoktam cukrot tenni, mert a tetején úgyis lesz és szerintem az elég, de aki szereti édesebben akkor tehet bele is.

A dzsemet mikróban melegítem tàlalàs előtt. 
Jó étvàgyat kívànok! 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése