Összes oldalmegjelenítés

2011. augusztus 25., csütörtök

Chiás-mézes krémes

Hozzávalók: 

3db egész tojás
8 evőkanál méz
20dkg szőlőcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
30dkg liszt



Elkészítése:

Az egész tojásokat verjük fel villával, majd adjunk hozzá 20dkg szőlőcukrot,
8 evőkanál mézet , a teáskanálnyi szódabikarbónát, majd a 30 dkg liszttel dolgozzuk
össze, vagyis gyúrjuk, vagy keverjük amíg egy nagy cipónk nem lesz!

Ezután osszuk a tésztát 2 részre, kicsi pihentetés után már lehet is kinyújtani ( igyekezzünk jó vékonyra  ) majd irány a tepsi, ahol pár perc alatt készre sül, vagyis mire a 2. lapot kinyújtjuk
szinte már cserélhetjük is a tepsit.

Amikor megsültek ( közepes tűznél ) kettévágjuk és így lesz egy hosszúkás alappú
4db lapunk, amit a több féleképpen variálhatunk.
Én 3 féle krémet kreáltam bele.

Az alapkrém nagyon egyszerű, de nekem így túl édes volt:
25 dkg Rama margarin
1 tubus sűrített tej összekeverve , amit három felé osztok és amikor kihűlt a tészta megkenem az
alábbi krémvariációkkal.

I.   krém:  alaprecept
II.  krém : 3 evőkanálnyi chia magot kb 1/2 dl rostos narancslébe áztatok és
    ezt adom az alapkrém harmadához
III. krém : 2 evőkanál kakaópor az alapkrémhez

Tetejére lehet csokmázt is tenni, de én most darált diós-kakós szőlőcukorral szórtam meg.

Másnapra lesz csak puha, de hűtőben tárolva sokáig elállna, ha maradna belőle ;-))

Jó étvágyat kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése