Összes oldalmegjelenítés

2012. február 19., vasárnap

Kölesgombóc

Ezt az egészséges finomságot a Fittnőktől tanultam és kicsi változtatással készítettem el, 
a fenti linken az eredeti receptet is megtalálod vagy módosíthatod saját ízlésed szerint.
Köszönet a fittnőknek! http://www.fittnok.hu/kolesgomboc
Az én változatom:
Hozzávalók: 
2 dl köles, háromszoros mennyiségű folyadék (azaz 6 dl, én ebből 4 dl szójatejet használtam, és 2 dl vizet, de lehet más növényi tej is), édesítésnek mézet és nyírfacukrot ízlés szerint (nem kell, hogy túl édes legyen, hiszen az öntet úgyis az lesz rá), 1 marék mandulareszelék, vanília por, tölteléknek én barack levárt használtam és kell még bele  citromhéj .

Elkészítés: 

A kölest jó alaposan, 4-5-ször is átöblítjük tiszta vízben, majd háromszoros mennyiségű növényi tejben feltesszük főni. A növényi tejet megédesítjük közben mézzel vagy xilittel és egy nagyobb csipet vanília port keverünk hozzá. A kölest megfőzzük. Ha beszívta az összes folyadékot, és megpuhult, egy kicsit hagyjuk fedő alatt is, eközben hozzákeverhetünk még ízesítésnek egy kis citromlevet és citromhéjat. Ha kihűlt, gombócokat formálunk belőle, közepébe baracklekvárt teszünk. A kész gombócokat meghempergetjük őrölt és pirított mandulában -egy serpenyőben olaj nélkül megpirítod a mandulát és megdarálod kávédarálón .
Finom öntetet készítünk hozzá: 
Tejfölt édesítünk 1 evőkanál  agavé sziruppal és ezzel tálaljuk.
Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése